چگونه برای وبسایت، محتوای با کیفیت تولید کنید؟

چگونه برای وبسایت، محتوای با کیفیت تولید کنید؟

محتوا چیست؟

وقتی درباره‌ی محتوا صحبت می‌کنیم، یعنی در حال گفتگو پیرامون تعداد زیادی « واژه » هستیم که ترکیب ‌شان می‌تواند نظر، منظور و هدفمان را به مخاطب انتقال دهد و عمده‌ی ارتباطات ما با مخاطب و مشتری، از میانِ واژگان میسر می‌شود. ما برای مخاطب خود، متن (مقاله، کتاب و) ، صدا (پادکست، مقاله صوتی و) و تصویر (ویدئو، استاپ موشن و) تهیه و ارسال می‌کنیم و به دنبال هرکدام، انتظار ایجاد تاثیر و ادراکی در وی داریم. در همه‌ی اشکال محتوایی که به آن اشاره شد،

« واژه » نقشی پررنگ و موثر دارد.

فرقی نمی‌کند که بخواهید یک ویدئوی معرفی (informative video) بسازید و یا حتی در پادکستی خود را معرفی کنید. هرجا سخن از مکالمه و ارتباط است، « واژه » خودنمایی می‌کند. محتوا ممکن است یک گزارش، مسابقه فوتبال و موزیکی باشد که درحال گوش دادن به آن هستید و یا چیزی که به آن فکر می‌کنید. تا چندی پیش‌ نیاز به تولید و انتشار محتوا تنها به اقشار خاصی از جامعه تعلق داشت، مثل روزنامه‌نگاران، نویسندگان و تولیدکنندگان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، اما امروز محتوا همه‌ جا حضور دارد و تولید و انتشار آن همگانی و یک ضرورت غیرقابل انکار است، دراینترنت، تلویزیون، رادیو، کتاب‌ها، مجله‌ها، دیسک‌ها، ذخیره ‌کننده‌ها، تابلوهای شهری دیجیتال و غیردیجیتال، رویدادها، سخنرانی‌ها و بسیاری موارد دیگر. محتوا با مخاطبین حرف می زند، پس باید جذاب، با کیفیت و باعث انتقال اطلاعات و تجربه‌ شود.

نوشتن بهترین ابزار برای تغییر و پرورش ذهن است. تلاش برای خلق یک محتوای نوشتاری یعنی کلنجار رفتن با ذهنی که سکون یافته و تو وادارش می‌کنی به مدد واژه ها به جنب‌وجوش در بیاید. تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا، به خوبی می‌دانند که تولید محتوای غنی، کاربردی و پرمغز، فعالیتی زمانبر است. بارزترین مثال آن، انتشار محتوای یک وبلاگ به صورت کتاب است.

ایجاد وب سایت

همۀ ما تجربۀ یک مهاجرت عظیم را داریم. کوچ از دنیای فیزیکی به دنیای جذاب دیجیتال. هرکسی که وب‌سایتی داشته باشد، می‌تواند با قدرتی به مراتب بیشتر از روزنامه‌نگاران گذشته یا تولیدکنندگان برنامه‌های مختلف تلویزیونی، پیام خود را به گوش مخاطبانش برساند. در عصر حاضر اساس انتقال پیام، تولید و بازاریابی محتواست. شما باید مخاطب را به وب سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند. به دست آوردن و نگه داشتن مخاطب، بدون تولید محتوایی که برای او جذاب باشد امکان‌پذیر نیست.

زمانی که با تولید محتوا ترافیک سایت را افزایش و اعتماد سازی کردید، وقت آن رسیده است که محتوای خود را تبدیل به پول کنید. مثلاً می توانید با برگزاری دوره های آنلاین و یا دانلودی کسب درآمد کنید. در زمینه توسعه فردی، ایبوک هایی تولید و بفروشید. غیرعادی بودن محتوای ایبوک، باعث فروش بیشتر آن می‌شود. شاید بخواهید تحلیل‌های شخصی‌ خودتان از فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را نوشته و طی برنامه‌ای منظم منتشر کنید.

خلاق بودن و استفاده از ایده‌ای جالب و خاص در تولید محتوا، تأثیرات به سزایی در افزایش رتبه سایت شما دارد، درکنار تولید محتوای با کیفیت، به استمرار آن نیز باید توجه کنید. لازمۀ فعالیت حرفه‌ای ما به عنوان نویسنده، کارآفرین و صاحب کسب‌وکار، بروز خلاقیت و نوآوری است. در سایت‌های مختلف اینترنتی گشت بزنید و نمونه‌های مختلفی از محتوا را مشاهده نمایید. دیگر اهمیت دادن به تولید و بازاریابی محتوا، نشان‌دهندۀ هوشمندی ما نیست، بلکه ضرورتی برای بقای زندگی حرفه‌ای، توانایی کسب درآمد و ادامه دادن در مسیر توسعۀ فردی و شغلی ماست.




برای مطالعه متن کامل مقاله، فایل پی دی اف را دانلود فرمایید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: